<!–more–>Najróżniejsze terenowe gry dla pracowników są coraz bardziej popularne pośród firm o różnej wielkości. Kadra menadżerska dostrzega bowiem spore zalety, które można odnieść przy organizacji takiego wydarzenia. Dobrze przeprowadzona gra znacząco może polepszyć pracownicze relacje, a oprócz tego poszerzyć kompetencje potrzebne w wielu zawodach.
<br>
Niedawno temu z ogromnym rozmachem zorganizowano przez znany farmaceutyczny koncern gra szkoleniowa, jaką wielu ludzi uznało za największe wydarzenie tego typu. Udział w niej bowiem wzięli w zasadzie wszyscy pracownicy, co dało w rezultacie około 450 uczestników. Poza tym wszystkim się opiekowało prawie czterdziestu trenerów, którzy byli odpowiedzialni za organizację zajęć z grupami zawodników.
<br>
Część z tego trenerskiego zespołu stanowili pracownicy z firmy organizującej szkolenie, ale większość kadra z koncernu farmaceutycznego. Przyjechali oni dzień wcześniej do hotelu, w którym miało się to wszystko odbyć, i odbyli tam niezbędne szkolenie. Tym sposobem bez większych problemów poradzili sobie z pracą z uczestnikami.
<br>
Bardzo ważnym trenerem był sam Prezes firmy, który na co dzień interesuje się alpinistyką. Zdecydował się on wykorzystać swoją pasję do tego, żeby na podstawie górskiej wyprawy przekazać innym uczestnikom wiele interesującej wiedzy w temacie zarządzania zespołem, rozwiązywania sporów i motywacji. Tym samym nawiązał on do tematyki zespołowej pracy, tak bardzo potrzebnej we wszystkich firmach.
<br>
Podczas pobytu szkoleniowego uczestnicy zostali podzieleni na 25 drużyn, które przez przez kilkanaście godzin zajmowały się wyznaczonym planem. Najważniejszą część wspomnianej gry stanowiły długie na pół godziny eksperymenty, czyli nietypowe, wymagające potraktowania w nieszablonowy sposób zadania, w jakich uczestniczący powinni się wykazać dużą dawną zaufania i kreatywności.
<br>
Eksperymenty te były kończone dostarczeniem grupie tak zwanych kart, z jakimi ta musiała się dokładnie zaznajomić. Podczas analizowania tych kart tak naprawdę pracownicy analizowali własne decyzje przez pryzmat pięciu najważniejszych kompetencji, co pozwoliło im się odnieść do pracy, którą wykonują na co dzień.